Demiryolu taşıtları için bileşenlerin hem dayanıklı hem de konforlu olması gerekir. Bu iki talep arasında denge kurmak, parçaların işlenmesinde kritik bir rol oynar. Özellikle ray ve tekerlek temas bölgesinde, yüksek hızlarda yük taşımak için düşük kuvvetler, güvenilir hızlanma ve frenleme için ise yeterli temas kuvvetleri gereklidir.
Dayanıklılık ve hassasiyet taleplerini karşılamak için uzun ömürlü ve deformasyona dayanıklı malzemelere ihtiyaç duyulur. Örneğin, tekerlek setlerinin üretiminde alaşımsız ve düşük alaşımlı çelik kullanılır. Malzeme adları ve standartları pazara göre değişiklik gösterir. Demiryolu tekerleklerinin çoğu (%95) haddelenmiş çelikten, daha azı ise dökme çelikten yapılır.
ER1’den ER9’a kadar olan malzeme standartları sertlik derecelerini belirler ve en yaygın kullanılan standartlar ER6’dan ER9’a kadar olanlardır.



